Pure Poison IconThe Australian publishes a story by Glenn Milne, then removes it from their website, replacing it with this apology.

THE AUSTRALIAN published today an opinion piece by Glenn Milne which includes assertions about the conduct of the Prime Minister.

The Australian acknowledges these assertions are untrue. The Australian also acknowledges no attempt was made by anyone employed by, or associated with, The Australian to contact the Prime Minister in relation to this matter.

The Australian unreservedly apologises to the Prime Minister and to its readers for the publication of these claims

Meanwhile, over at the Southbank Jester’s blog the assertions that The Australian has declared “untrue” are republished verbatim, covered by the tiniest of fig leaves. {No, I’m not going to link to the post. Rules on linking and defamation are murky, so I’ll play it safe}

I’m sure that Bolt’s post will be edited soon enough to remove the allegedly defamatory material, but the bigger question remains, if Bolt didn’t think that Milne’s information was correct, why republish what he’d written in the first place?

(Visited 59 times, 1 visits today)